Saturday, July 25, 2009

SEC Media days - Whodunit

Gästbloggar istället för en "ledig" Mackan. Händer alldeles för mycket just nu för att inte prata college fotball.
Senaste mysteriet/skandalen som precis fick sin upplösning var att en av 11 SEC coacher INTE röstade fram Tim Tebow som bäste SEC QB under kommande säsong. Ha ha ha.
Detta är ju mer eller mindre en skandal (är själv kanske lite partisk i detta då jag andas och lever för Gators).
Det skandalösa är förståss att den kanske bästa QB OCH collegespelaren genom alla tider inte skulle vara den bästa quarterbacken under nästa säsong, i sin egen konferens!!!
Nu visade det sig vara gamle Florida coachen Steve Spurrier som "gjorde ett misstag" och kryssade fel. Visst! Idiotiskt att ge ännu mer bränsle åt Tebow+gang när de senare under säsonen kommer mötas. Han borde tänka på de senaste 2 säsongerna då Gators fullkomligt körde över dem.
I övrigt kommer det skrivas mycket mer under närmaste tiden av både mig och Mackan. Vi kommer att ha 2 helts olika utgångspunkter förståss.

Höjdpunkten är Gators-Seminoles i Swamp den 28:e november. Jag och Mackan kommer att sitta cirka 10 meter bakom Gators sideline och skrika och heja fram Tebows sista föreställning på hemmaplan.

I övrigt kan jag bara tillägga /Go Gators.

4 comments:

  1. Trevligt att football säsongen närmar sig.... Hela Spurrier grejen är nog det bästa som har hänt college footballen sedan Obama började prata slutspel istället för en BCS championship game. Det är uppenbart hur mycket tid (dvs noll) coacherna lägger på dessa omröstningar och rankningar och så vidare. Killarna bakom USA Today poll kan inte vara så jättenöjda...

    Det ska bli kul att se Tebow ett år till men min gissning är att han kommer vara ännu mer försiktig än förra året och springa mindre och spela mindre för att spara sig inför NFL och kanske sjunka lite i draften, så att han slipper spela i Detriot eller St. Louis.

    ReplyDelete
  2. Jag håller med föregående kommentar. Det sa bli jäkligt spännande att följa Tebow i år. En "torn ACL" är han inte sugen på!

    /Markus

    ReplyDelete
  3. Markus jag trodde du var en non-believer in the Chosen One...

    ReplyDelete
  4. Ok, en sista kommentar om Tim Tebow för idag:

    Jag kan sätta tusen spänn på att Bill Belichick har pratat med Tebow och Meyer och sagt vad som krävs för att Tebow ska lyckas i NFL:

    1) Accuracy.
    2) No interceptions
    3) Complete 3rd and long

    Tebow har lite att jobba på där....och det lär inte blir lättare utan Harvin...så det kommer som sagt bli spännande att se hur the Gators kommer spela i år...

    ReplyDelete