Tuesday, February 10, 2009

Hur följer ni College Football?


Jag är med på era resonemang. Ohio State mot USC i 'The Horse Shoe' är givetvis den stora matchen som kommer att avgöra mycket av säsongen för dessa båda lag. Och med mitt statement om att USC är det klart bästa laget, så menar jag att Pete Carroll alltid lyckas vaska fram talang, och att deras kullar som blir Juniors och Seniors nu, var bland de bästa rekryteringsklasserna de åren de signade... 

Men att inte ha ett Big 12-lag högre upp än 5:a när den regulära säsongen är över känns lite otroligt, då krävs det kollaps av flera lag i Big 12 South och antagligen att ett mediokert Big 12 North-lag vinner konferensfinalen.

Hur följer ni College Football? En grym källa till nutida och dåtida historier och en massa basebollhat är Ivan Maisel och Beano Cook, som några gånger i veckan småsnackar som en Podcast på ESPN
Beano är tokig!
Kolla på hemsidan och Podcasten från 23 januari där de tar upp ESPNs all-time ranking.

4 comments:

  1. Beano är grymt skön. Det är inte mycket som egentligen sägs i det där programmet, men alltid lika underhållande att lyssna på. Jag köpte för övrigt Maisels senaste bok nu i veckan, någon som har läst den?

    ReplyDelete
  2. Tyvärr,
    Är det den där, där han skriver ner en massa överskattade lag och grejer?

    ReplyDelete
  3. Japp, den verkar lovande, men det kan bli så att jag väntar med att läsa den till i sommar. Det kan bli alldeles för jobbigt att vänta på säsongen annars. :)

    ReplyDelete
  4. Den boken verkar bra, jag har haft den i min varukorg på amazon.com ett bra tag nu men har inte blivit av att jag beställt den.
    Håller med om att Ivan och Beano är sköna, men hela ESPNs podcast samling är ju riktigt bra under hösten, 25 analys varje dag hela hösten! nu så här i off-season kör de väl bara varannan vecka om jag förstått det rätt.

    ReplyDelete