Thursday, February 19, 2009

Ser fram emot inför 2009 #2

Efter en bloggfri dag igår, som istället spenderades i Göteborg, kommer här det andra inlägget om vad jag speciellt ser fram emot 2009

Förra året var SEC ett riktigt getingbo med många riktigt bra lag. Eller kanske inte så många som var bra alls egentligen, men många jämnstarka lag… kanske  :)

Dock var det ett lag som det senaste året inte har levt upp till förväntningarna, eller traditionerna, är Tennessee med 5 vinster och 7 förluster.

Tennessee gjorde slag i saken och sparkade sin coach till förmån för Lane Kiffin, före detta coach hos Oakland Raiders. Kiffin verkar ha tagit med sig Raiders-mentaliteten till The Volts i Tennessee. Han har redan fått en reprimand från NCAA för att ha anklagat Urban Meyer i Florida för fusk under rekryteringen. Underbart med en färgstark coach!

Jag ser fram emot att se vad Lane Kiffin kan göra med Tennessee, spelarna kommer i alla fall att få det hett om öronen! Härligt!LaneKiffin

1 comment:

  1. Michigan är ett av de där lagen som jag gillar, men som jag inte riktigt vet varför. Kanske beror det helt enkelt på att de är rivaler till Ohio State, som ligger väldigt långt ned på min lista.

    Alltså, hoppas att Michigan får en bättre säsong 2009 än vad de haft de senaste åren!

    ReplyDelete