Friday, February 13, 2009

Kan Texas Tech verkligen avstå Mike Leach?


Mitt andralag i USA är i coachproblem. 
Jag har säkert hållit det relativt hemligt, men faktum är att jag var antagen till Texas Tech ett bra tag innan jag valde att byta till OU. Så här i efterhand har det visat sig vara en vinstlott rent sportsligt, medans priset jag tyvärr fick betala var att stå ut med att umgås med tre-fyra stycken svenskar.

I alla fall så tycker jag att Texas Tech är ett härligt gäng som spelar fantastisk offensiv football. Och det är egentligen nu, det senaste två åren som Mike Leach och gänget i Lubbock har fått ordning på defensiven också. 

Och nu när Mike Leach till slut kan skörda frukten från sina egna rekryter så börjar Texas Tech att bråka om hans nya kontrakt. Texas Tech, som nästan har varit orankat de senaste 20 åren,  har börjat att bli ett av de stora lagen i Big XII. Och slutade 22 respektive 12 de två senaste åren i AP-poll.

Läs själva hos ESPN  vilka störda villkor som Texas Tech vill att Leach ska gå med på. Författardrömmar är nog något som Texas Tech ska låta Leach tjäna på själv till exempel...

Är det verkligen värt att bråka med skolans kanske bästa coach genom tiderna?

No comments:

Post a Comment