Sunday, February 8, 2009

It begins - En presentation

Efter en massa om och men så tänkte jag att det var dags att börja blogga... 

Ingen aning om vart det här leder men jag hoppas att vara en hållplats för personer i Sverige som är intresserade av amerikansk fotboll i allmänhet och då college football i synnerhet.

Jag själv har följt college football ända sedan mitt utbytesår 2004-2005. Ett fantastiskt år på University of Oklahoma, med ett superbt nederlag i national championship emot USC.

Nog om dåtiden, den kommer att komma åter i bloggen hoppas jag. Anledningen till bloggen är lika trivial som min tillhörighet till OU. Jag vill veta mer, ha en anledning till att vara bättre uppdaterad och helt simpelt kunna sitta uppe varje helg hela hösten och titta på världens bästa sport utan att någon (läs flickvän) kan klaga  :)

Vi får se vart det bär. Ta inte allt som skrivs för seriöst och kommentera gärna allt som skrivs. Jag är en såndär som svara på alla kommentarer!  Och det kommer säkert att slinka i ett eller annat inlägg som absolut inte har något om en oval fotboll att göra.

Boomer


1 comment: